لپاسر

28 مرداد 1403 توسط
Administrator
| هنوز نظری وجود ندارد

ییلاق لپاسر در استان مازندران، شهرستان رامسر قرار دارد و با ارتفاع ۳۰۰۰ متری‌اش، مرتفع‌ترین و خوش قد و بالاترین ییلاق این منطقه به حساب می‌آید. بسیاری از کوه‌نوردانی که قصد صعود به قله سماموس را دارند، سعی می‌کنند طوری برنامه‌ریزی کنند که در مسیرشان از این ییلاق هم دیدن کنند. در اطراف ییلاق کوه‌های استوار و باشکوهی وجود دارد که باعث می‌شود آدم در سفر به این منطقه، احساس امنیت کند؛ چون‌که این کوه‌ها مثل نگهبانان طبیعت هستند، مثل بادی‌گاردهایی که اجازه نمی‌دهند کسی شما را اذیت کند. 

آب و هوای ییلاق لپاسر

وقتی در بخش قبل گفتیم این ییلاق بلند قامت است، احتمالاً خودتان متوجه شدید که قرار است در یک سفر تابستانی یا بهاری، از خنکی هوای این منطقه حسابی کیف کنید. آب‌وهوای ییلاق لپاسر از اواسط بهار تا اواخر تابستان بسیار دل‌چسب است، طوری که اصلاً دلتان نمی‌خواهد ترکش کنید. در مقابل این ییلاق بی‌نظیر یک روی دیگر هم دارد که در پاییز و زمستان خودش را نشان می‌دهد و آن‌هم چیزی جز سرما و بارندگی‌های فراوان نیست. طوری که اصلاً دلتان نمی‌خواهد به‌خصوص از اواسط پاییز تا آخر زمستان اطرافش بروید! 

ببین و لذت ببر

مسیر دسترسی

این ییلاق در روستای لپاسر رامسر قرار دارد. بسیاری از مسافرین برای سفر به ییلاق لپاسر، سفر با خودروی شخصی را امتحان می‌کنند و راه رامسر را در پیش می‌گیرند. بهترین و کوتاه‌ترین مسیر رسیدن به رامسر، جاده چالوس یا همان جاده شماره ۵۹ ایران است. بعد از این‌که از مرزن‌آباد، چالوس، کلارآباد، متل قو، عباس‌آباد، نشتارود، تنکابن و کتالم گذشتید به رامسر می‌رسید. در رامسر از سه‌راهی فلسطین به سمت جنوب، مسیر روستای جواهر ده را در پیش بگیرید. چرا گفتیم جواهر ده؟ چون نزدیک‌ترین جایی که می‌توانید با خودروی شخصی به ییلاق لپاسر بروید جواهر ده است. از اینجا دیگر باید از پاهایتان کمک بگیرید و پیاده به سمت ییلاق لپاسر بروید. البته می‌توانید از اسب افراد محلی هم کمک بگیرید و یک اسب‌سواری هیجان‌انگیز را هم در مسیر دسترسی به ییلاق لپاسر تجربه کنید.

وارد حساب کاربری شوید تا بتوانید نظر خود را ثبت کنید

مطالعه بعدی
لیماکده